Nadchodzi lato! Czas na wielkie odchudzanie

Marek Bachorski-Rudnicki

04.05.2015 Marek Bachorski-Rudnicki
Nadchodzi lato! Czas na wielkie odchudzanie

Nadchodzi lato! Czas na wielkie odchudzanie

Powoli, ale za to nieustannie zbliża się najbardziej wyczekiwana przez większość ludzi w naszym kraju pora roku, czyli lato. Już za chwilę zrzucimy z siebie zbędne ubrania. Przy okazji warto być może pozbyć się zbędnych kalorii.

Gdy już pozbędziemy się ciepłych okryć, tona ciuchów wyląduje na dnie szafy i sięgniemy po bardziej odpowiednie na ciepłą porę roku rzeczy to niejako przy okazji odsłonimy skrywane zimą pewne części ciała, z których wcale nie musimy być do końca dumni.

Zimowe miesiące spowodowały, że tu i ówdzie udało nam się zaokrąglić i przybrać na wadze. Zimowe ubrania świetnie to maskowały, letnie już niekoniecznie. Stąd nagle, z dnia na dzień wiele osób podejmuje heroiczną walkę o dietę. Czasem za wszelką cenę, przy użyciu suplementów, katorżniczych ćwiczeń i tym podobne.

Nadchodzi lato! Czas na wielkie odchudzanie

Nadchodzi lato! Czas na wielkie odchudzanie

Co ciekawe, większość z tych osób swoją wielką przygodę z dietą planowała już w postanowieniach noworocznych i teraz właśnie uważa, że przyszedł czas na ich spełnienie. I teraz rusza do walki ze zbędnym tłuszczykiem. W tym przedsięwzięciu najważniejsza jest jedna rzecz. Jest nią motywacja i konsekwencja w działaniu.

Zamiast zatem narzekać należy wziąć się do solidnej pracy. Należy odrzucić narzekania i ustalić a potem skomponować dietę niskokaloryczną. I oczywiście zdrową. Minimum to tysiąc kalorii. I co najważniejsze koniec jedzenia na cztery godziny przed snem. Zamiast posiłku lepsze będzie spożywanie wody, gdzie w ten sposób oszukamy organizm nie dostarczając mu zbędnych, dodatkowych kalorii.

Nadchodzi lato! Czas na wielkie odchudzanie

Nadchodzi lato! Czas na wielkie odchudzanie

Ten zabieg pozwoli nam mieć pusty żołądek na noc, co z kolei da odetchnąć układowi pokarmowemu. Jemu tez należy się odpoczynek. Oczywiście w konsekwencji rano wstaniemy z poczuciem głodu. Ale w tym wszystkim właśnie o to chodzi. Zasada jest taka, aby rano jeść więcej, a wieczorem mniej. Jeśli chcemy ograniczyć śniadanie to pamiętajmy, aby dostarczyć organizmowi dużą ilość czystej, zimnej wody. Układ trawienny pozwoli dać się oszukać i dodatkowo spali kalorie na ogrzanie wody w żołądku.

Woda zapełni żołądek, oczyści go, a to pozwoli zjeść mniej. Wspomóc możne się łykając suplementy diety zawierające dużo błonnika, który przyśpiesza trawienie. Jabłko, średniej wielkości, zjedzone na czczo będzie mieć bardzo zbliżony efekt. Dzięki spożywaniu dużej ilości błonnika istnieje duża szansa na pozbycie się złogów zalegających w układzie pokarmowym.

Te wszystkie strawione resztki pokarmu, które zalegają w jelitach, powodują, że nie tylko więcej ważymy, ale i gorzej nam się trawi, nasz metabolizm jest wolniejszy. Duża ilość błonnika w diecie pozwala ten problem rozwiązać.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9a/Gazpacho_ingredients.jpg

http://www.z-pamietnika-dietetyka.pl/2014/02/dieta-lekkostrawna-zasady.html

Subskrybuj, by raz w tygodniu otrzymywać nowości i zbiór najciekawszych artykułów