Odchudzanie, czyli proste sposoby na trudny problem

Marek Bachorski-Rudnicki

02.05.2015 Marek Bachorski-Rudnicki
Odchudzanie, czyli proste sposoby na trudny problem

Odchudzanie, czyli proste sposoby na trudny problem

Dla niektórych osób nadwaga stanowi poważny problem. Jest w tym sporo racji, bo otyłość nie tylko powoduje wyniszczenie organizmu, ale stanowić może przyczynę wielu chorób. Przy otyłości bardzo często występują choroby sercowe, choroby wieńcowe, cukrzyca czy stany zawałowe. Jeśli stosujesz różnego rodzaju diety, uprawiasz sport i nadal nie ma efektu to prawdopodobnie popełniasz błędy żywieniowe.

Kiedy uprawiasz sport, organizm podczas wysiłku wydala wtedy bardzo duże ilości płynów. Zwróć uwagę, czy pijesz wystarczająco dużo płynów. Najlepiej pij dużo wody i to zimnej. Nie chodzi wszak o kawę, czy herbatę, ale o zwykłą wodę. Codziennie musisz dostarczać swojemu organizmowi na czysto dwa litry wody. Ewentualnie dopuszczalna jest zielona herbata.

Podczas spożywania zimnej, czystej wody, nasz organizm spożytkuje dodatkowe kalorie na ogrzanie jej w żołądku. Poza tym szklanka zimnej wody przed śniadaniem, zaraz po przebudzeniu ma właściwości oczyszczające, co za tym idzie likwiduje zaparcia. W ten oto prosty sposób można bez spożywania suplementów diety poprawić swoje trawienie. W dodatku bez nadmiernego obciążania wątroby.

Absolutnym minimum jest picie dwóch litrów czystej wody dziennie. W dodatku istotną sprawą dla organizmu jest to, jak się wodę spożywa. Najlepiej pić małymi łyczkami w pewnych odstępach czasu, ale ważne, aby pić cały czas. Najlepszym rozwiązaniem jest noszenie ze sobą małej butelki z wodą i pić i pić i pić. Ale w małych porcjach.

Odchudzanie, czyli proste sposoby na trudny problem

Odchudzanie, czyli proste sposoby na trudny problem

Długotrwałe nieprzyjmowanie płynów jest, jak wiadomo niezwykle uciążliwe dla organizmu. W skrajnych przypadkach prowadzić może do odwodnienia.

Jak to jest w przypadku jedzenia? Bardzo podobnie. Powinno się jeść mało, ale często. Jeżeli tylko poczujesz, że masz ochotę na zjedzenie czegokolwiek, to sięgnij po marchewkę, czy jabłko, zanim zgłodniejesz naprawdę. Ważną wskazówką jest, aby nie jeść na cztery godziny przed snem. Wtedy, gdy poczujesz głód, zamiast po jedzenie sięgnij po wodę. W ten sposób oszukasz swój organizm, a z biegiem czasu twoje ciało przyzwyczai się, że wieczorem nie dostarczasz mu żadnych dodatkowych kalorii i przestanie doskwierać ci uczucie głodu.

Owoce w diecie tuczą? Hit czy mit

Owoce w diecie tuczą? Hit czy mit

Pamiętaj o takich drobnostkach, niesamowicie istotnych dla twojego organizmu i diety, jak butelka wody, czy pokrojone w kostkę kawałki jabłka, czy marchewki. Sporo potasu dostarczy ci banan. Zapomnij o batonikach na rzecz warzyw, lub owoców. Najważniejsze, aby przyjąć pewną strategię, ustalić zasady i nie odstępować od nich. Jeden batonik niczego dobrego nie wniesie, ale zrujnuje za to misterny plan i spowoduje, że raz złamane zasady będą łamane powtórnie.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Odchudzanie#/media/File:Feet_on_scale.jpg

http://eu.wikipedia.org/wiki/Dieta

Subskrybuj, by raz w tygodniu otrzymywać nowości i zbiór najciekawszych artykułów