Poznaj slow jogging

Magdaf

Punkty: 64
09.05.2015 Magdaf

Nie lubisz biegać? Cóż, to się zdarza. Wyrzuty sumienia nie dają jednak spokoju?
Bo nie dbasz o siebie, nie żyjesz aktywnie i zdrowo.
Przecież, gdzie nie spojrzeć, wszyscy biegają: mamy z dziećmi, właściciele psów z psami, nawet starsze panie. Znajomi zapisują się do udziału w maratonach. A Ty nic? Bo nie lubisz. Nooo…
Chcesz jednak coś zrobić, nie wiesz tylko co.
No, to mam dobrą wiadomość. Zacznij uprawiać slow jogging.Slow jogging jest coraz bardziej popularny na całym świecie. Uwielbiają go wszyscy ci, którzy albo nie chcą, albo nie mogą biegać, a chcieliby bardzo jednak się ruszać i zadbać o siebie.
Uprawiając slowjogging możesz schudnąć, zapewnisz sobie dobre samopoczucie, poprawisz kondycję i ogólny stan zdrowia. Tak przynajmniej twierdzi jego twórca, może bardziej odkrywca, prof. Hiroaki Tanaka z Japonii.

Prof. Tanaka jest dzisiaj starszym, wiecznie uśmiechniętym panem w doskonałej kondycji fizycznej.
Na Uniwersytecie Fukuoka założył niegdyś Instytut Fizjologii Sportu i tam właśnie wymyślił, przebadał i zaczął stosować metodę slow joggingu.
Na czym to wszystko polega?
To bardzo proste. Musisz się zaopatrzyć w miękkie buty i dobry humor, będziesz nie poruszać w tempie niko niko, czyli w tempie z uśmiechem.
Możesz rozmawiać, możesz podziwiać okoliczności przyrody, możesz się uśmiechać.
Nie masz się zmęczyć, nie masz niczego nadwyrężyć, ciśnienie krwi w Twoim organizmie nie ma się podnieść w żaden znaczący sposób.
A mimo to wzmocnisz swój organizm, spowolnisz proces starzenia się i poprawisz swoją kondycję umysłową, ponieważ zwiększy się liczba Twoich komórek mózgowych.

Brzmi interesująco?
W takim razie, do dzieła. Miękkie buty, wyprostowana sylwetka, głowa do góry, ręce wzdłuż ciał, jedynie lekko ugięte.
I ruszamy. Stopy stawiasz blisko siebie na śródstopiu, to ważne. Poruszasz się jak najwolniej, na początku to może być 3-3km/h.
Jeśli chcesz biegać dla zdrowia, najlepiej jest poświęcić 180 min. tygodniowo, jeśli chcesz schudnąć dobrze, żebyś biegał co najmniej godzinę dziennie.
Co ważne, nie musisz biegać pełnej godziny, ale rozbić to sobie na trucht po 10, 20 minut, nawet w domu przed telewizorem.
Ważne, żeby się ruszać i to ruszać regularnie.
Slow jogging nie jest na pewno dla tych, którzy lubią czuć zmęczenie, lubią walczyć ze swoimi ograniczeniami, lubią się sprawdzać.
Cała reszta może jednak śmiało próbować. Jeśli tylko możesz chodzić slow jogging jest także dla Ciebie

Subskrybuj, by raz w tygodniu otrzymywać nowości i zbiór najciekawszych artykułów