“Proszę czekać…”

MissInvisible

MissInvisible
Punkty: 9
01.02.2015 MissInvisible

Każdy z nas chociaż raz w życiu zmuszony został do zadzwonienia na infolinię w celu załatwienia jakiejś sprawy.  Niech podniosą rękę osoby, które wszystkie informacje uzyskały szybko i bezproblemowo. No właśnie.

Ciężko powiedzieć dlaczego budzi to w nas aż taką frustrację. Teoretycznie każdy zdaje sobie sprawę z tego, że liczba konsultantów odbierających telefony jest ograniczona, a osób dzwoniących z problemami są całe rzesze. Mimo wszystko żyjemy w czasach niecierpliwych, pospiesznych i niecierpiących zwłoki. Czasu zawsze nam brakuje, a o prawdziwym odpoczynku dawno zapomnieliśmy. Dlatego też nie lubimy, gdy ktoś każe nam czekać. Obserwując osobę, która dzwoniła na infolinię, po tym jak  zablokowała sobie kartę SIM kodem PUK (którego oczywiście nie zna), widziałam tylko frustrację i chęć rzucenia zastępczym telefonem o ścianę. Czekała 10 minut na to, by w ogóle ktoś odebrał. Pięć razy była odsyłana do innego konsultanta (to  jakieś następne 5 minut na jedno odesłanie), a na końcu i tak nie mogła nic załatwić, bo umowa telefoniczna, nie jest zapisana na nią. Przekleństwom nie było końca.

Niestety wraz z rozwojem technologii ograniczony został czas, gdy nie myślimy o niczym innym poza odpoczynkiem. Nie umiemy cieszyć się wolną chwilą, analizując cały czas listę spraw do załatwienia, martwiąc się, czy wykonaliśmy wszystkie zadania. Nie potrafimy sobie odpuścić i cały czas myślimy o czymś co mamy lub mieliśmy zrobić. Sami siebie nakręcamy i nie dajemy sobie wytchnienia, bo inaczej już nie umiemy. Jesteśmy wiecznie pod telefonem, w którym zawsze jest dostęp do internetu. Na bieżąco sprawdzamy maile i newsy. Przetwarzamy tysiące informacji, a tak naprawdę nie zapamiętujemy nawet połowy z nich.

Takiej samej dostępności i szybkiego reagowania oczekujemy też od innych. Irytuje nas, gdy ktoś od razu nie odbiera naszych telefonów, nie odpisuje na wiadomości czy maile. Irytuje nas czekanie na połączenie dłuższe niż 30 sekund. Irytuje nas melodyjka jaką raczą nas infolinie w celu umilenia nam czasu oczekiwania. Irytują nas kolejki w sklepach, w urzędach i u lekarza. Irytuje nas to, bo mamy świadomość, że w tym czasie mogliśmy zrobić pięć innych rzeczy. A może warto w tym czasie spróbować się wyłączyć? Posłuchać muzyki? Poczytać książkę? Może warto to oczekiwanie przekształcić w chwilę dla siebie, skoro czasu mamy tak mało, że nie mamy kiedy się zatrzymać i pomyśleć o sobie?

Subskrybuj, by raz w tygodniu otrzymywać nowości i zbiór najciekawszych artykułów