“Skok” do szczęścia

j.kaminska

Punkty: 17
22.06.2016 j.kaminska

W ciągu ostatnich lat dość wyraźnie można było zauważyć, że moda na tzw. “bycie fit” zyskiwała liczne rzesze zwolenników. Wiele osób rozpoczynało swoją przygodę z bieganiem, jazdą na rowerze , aerobikiem czy zumbą. Jednak na przestrzeni kilku miesięcy w wielu klubach fitness zaczęła pojawiać się bardzo interesująca oferta, dość oryginalnej formy aktywności. Niektórzy także wysuwają śmiałą tezę, że tego typu wysiłek może stać się dobrą alternatywą dla każdego biegacza. A konkretnie o czym mowa? Chodzi dokładnie o fitness na trampolinach.

Fitness na trampolinach określany inaczej jako jumping fitness to bardzo specyficzna forma spędzania w sposób aktywny wolnego czasu. Dlaczego? Otóż tego typu ćwiczenia pozwalają spalić na jednej sesji godzinnej nawet do 800 kcal! Ale cały fenomen tej formy aktywności tkwi w skutkach jakie ma nie tylko dla ciała , ale i duszy. Oprócz chęci poprawy sylwetki oraz utraty zbędnych kilogramów , można zyskać przede wszystkim poczucie szczęścia. Mimo ogromnego wysiłku jaki należy włożyć w precyzje wykonywanych ćwiczeń, zyskujemy taką energię , która przybiera zupełnie inny wymiar. W ciągu godziny zajęć zauważamy , że jesteśmy w stanie przełamać w sobie wiele barier i zapomnieć o ciężkim dniu. Ćwiczenia na trampolinie są także dobrym rozwiązanie dla osób, które nie mogą nadmiernie obciążać swoich stawów.Oprócz wykonywanych skoków , bardzo ważnym elementem zajęć są także ćwiczenia wzmacniające.

W internecie można spotka wiele filmików dotyczących jumping fitness. Na pierwszy rzut oka mogłoby się wydawać to dziecinnie proste, bo kto nie potrafi skakać na trampolinie? Odpowiedź na to pytanie jest jedna: idąc na pierwsze zajęcia przekonać się można, że to takie proste nie jest do końca. Należy pamiętać o tym , że najważniejsza jest odpowiednia pozycja ciała podczas skoku. Tułów pozostaje w jednej linii nieruchomo , natomiast samo sedno tkwi w “rytmicznym” zapanowaniu nad skokami. Jednak “trening czyni mistrza!” i z kolejnymi zajęciami ćwiczenia na trampolinie przychodzą z ogromną lekkością i łatwością.

Pierwsze efekty można zauważyć już po miesiącu ćwiczeń. Nie tylko poprawia się sylwetka ciała, ale również: bardziej przywiązujemy uwagę do prostej postawy , wzmacniają się mięśnie poszczególnych partii ciała, czujemy się znacznie lepiej pod względem fizycznym i psychicznym, poprawie ulega także ogólna kondycja oraz czerpiemy radość z ćwiczeń. Czy zajęcia te mają ograniczenia wiekowe? Oczywiście , że nie ! Liczą się przede wszystkim chęci i czerpanie satysfakcji z pokonywania  własnych słabości. Dlatego warto skorzystać z takiej formy aktywności , gdyż szybko stanie się ona przyjemnością niż koniecznym wysiłkiem fizycznym.

 

 

Subskrybuj, by raz w tygodniu otrzymywać nowości i zbiór najciekawszych artykułów